Podstawy osiągnięcia dobrych wyników sprzedażowych

Ważnym krokiem w osiągnięciu sukcesu jest zdanie sobie sprawy, czym właściwie jest sprzedaż. Najtrafniejsza według mnie jest definicja Charles’a Futrell’a, która mówi, że sprzedaż to przekazanie informacji w taki sposób, by nakłoniła ona potencjalnego klienta do zakupu towaru, usługi lub czegokolwiek innego co zaspokoi jego potrzebę. W życiu każdy z nas tak naprawdę jest sprzedawcą i nabywającym usługę w jednej osobie. Produktem jesteśmy np. podczas gdy aplikujemy na jakieś stanowisko, a nabywcą, […]

Czytaj dalej →
dlaczego-warto-miec-swoja-firme

Dlaczego innym się udaje, a Ty ciągle pracujesz na „stendbaju”?

Pracujesz w korporacji i ciągle czujesz, że czegoś w Twoim życiu brakuje? A może jesteś skrajnie wyczerpany ciągłym wyścigiem szczurów i myślisz o pracy 24 godziny na dobę? Praca na „stendbaju” może wyczerpywać, a przecież na tyle dobrze sobie radzisz, że spokojnie mógłbyś być sam sobie sterem. Nie wierzysz? Prowadzenie firmy, to wcale nie tak straszna rzecz, jak myślisz. Dzisiaj przybliżamy kilka wartych przyswojenia prawd, o prowadzeniu działalności gospodarczej „od środka” – czyli co zrobić, by się udało?.

Czytaj dalej →

Jaki CRM wybrać w roku 2017?

CRM to system, który ma być pomocnikiem w prowadzeniu i zarządzaniu biznesem. Ma gromadzić wszystko to, co dla firmy najważniejsze – dane klientów, obowiązki pracowników, powiadomienia i notatki, które usprawniają funkcjonowanie przedsiębiorstwa. Ponadto taki program ma wiele innych, przydatnych cech, jak m.in.: tworzenie raportów, planowanie zadań i analizowanie efektów. Zalety już znasz, jednak spośród setek dostępnych aplikacji nie wiesz, którą wybrać? Dobrze trafiłeś! W tym wpisie wskażemy kilka ważnych kryteriów, jakimi […]

Czytaj dalej →

Jak napisać tekst w 20 minut?

Marketing internetowy opiera się na dobrym contencie. Ale nierzadko nie mamy wystarczająco dużo czasu, aby dopracowywać i dopieszczać każdy tekst, jaki wychodzi „spod naszej klawiatury”. Szybkie pisanie tekstów internetowych nie musi odbijać się na ich jakości, te dwie rzeczy można umiejętnie połączyć. Trzeba tylko mieć w zanadrzu sprawdzone metody. Jakie?

Czytaj dalej →

Jak zdobywać nowych obserwujących i jeszcze więcej polubień na Instagramie?

O znaczeniu serwisu Instagram w promocji własnego biznesu pisaliśmy w tym poście, zachęcamy do jego lektury. Dziś chcemy Wam dostarczyć kilkunastu praktycznych wskazówek na temat tego, w jaki sposób zdobywać kolejnych obserwujących nasze konto i zyskiwać coraz więcej polubień contentu publikowanego na Instagramie. Rady zawarte w tym poście to prawdziwa kopalnia dobrych pomysłów.

Czytaj dalej →

Team na wysokim poziomie – 9 cech, które definiują wymarzony zespół

Co sprawia, że pracownicy tworzący dany dział lub całą firmę są zgraną i wydajną załogą? Nie pod względem towarzyskim, ale zawodowym. Czy decyduje o tym zbiór różnych osobowości? Czy sposób, w jaki zespół jest wynagradzany za swoją pracę? Czy kierownik tego zespołu jest czynnikiem determinującym sukces swojej załogi? Jest wiele opinii mówiących o tym, jakie elementy są niezbędne do stworzenia zgodnego i zaufanego teamu pracowników, który skoncentrowany jest na swoich zawodowych celach i osiąga coraz […]

Czytaj dalej →

Jesteś właścicielem czy jedynie dzierżawcą własnego biznesu?

„Sam sobie sterem, żeglarzem, okrętem” 1 – Adam Mickiewicz zdziwiłby się z pewnością, że trafił z komentarzem w samo sedno tego, o czym chcemy dziś napisać, czyli o niezależności własnego biznesu od innych ludzi, o niedopuszczeniu do sytuacji, w której za przyczyną zewnętrznych czynników trzeba zamknąć dobrze prosperujący i cieszący się uznaniem wśród klientów biznes. A takie ryzyko podejmuje, najczęściej nieświadomie, każdy właściciel firmy opierający jej działanie na innym biznesie, takim chociażby […]

Czytaj dalej →

Jak osiągnąć bliższy kontakt z klientem? 3 proste sposoby

Z pewnością większość z nas, klientów (nie chcemy uogólniać i mówić, że wszyscy), kupujących czy to stacjonarnie, czy w sklepach internetowych, życzyłoby sobie indywidualnego podejścia ze strony sprzedawcy, trafiającego w samo sedno naszych potrzeb i preferencji. Spersonalizowane doświadczenie zakupowe opiera się na sprzedawcy, który zna swojego klienta, orientuje się doskonale w jego historii kupna i dlatego może mu polecić inne, powiązane produkty, których klient być może jeszcze nie wie, że potrzebuje, a okażą się one dla niego niezbędne. Utopia […]

Czytaj dalej →

Wybrałeś rozpoznawczy kolor dla Twojego biznesu? Sprawdź, jakie jest jego znaczenie!

Przodujące marki na rynku są definiowane przez ich… kolory i wybór charakterystycznego logo czy sloganu. Wystarczy wspomnieć o złotej czy, jak kto woli, żółtej literce „M”, rozpoznawalnym na całym świecie łuku firmy McDonald’s, lub tarczy zarezerwowanej przez markę UPS. Widząc te znaki w różnych zakątkach świata, nawet i bez nazwy, bez trudu powiążemy je z konkretną firmą. Wiele światowych marek świadomie dobiera kolory do swojego logo, strony internetowej i produktów. To swoistego rodzaju strategia […]

Czytaj dalej →

Czy to możliwe, aby publikować codziennie wysokiej jakości content?

Nawet jeżeli jako copywriter piszesz teksty z prawdziwej pasji i interesujesz się tematami, które poruszasz w artykułach, to nieustannie możesz mieć problem z regularnym wymyślaniem ważnych, ciekawych i godnych uwagi zagadnień. Zamiast czekać na inspirację, czyli być uzależnionym od czynnika zewnętrznego, sam musisz przejąć kontrolę nad sprawą. Tworzenie dobrego contentu, jak każda praca zawodowa i wszystkie inne obowiązki, wymaga właściwego podejścia, rzetelnych poszukiwań, planowania i następnie realizacji z myślą o obowiązujących terminach. […]

Czytaj dalej →